Euro 2020 Euro 2020
UEFA EURO 2020 in 2021

Download de Volunteers-App!

Bekijk onderstaande video voor de instructies van de V-App!

Nadat jouw accreditatie en uniform zijn aangevraagd door Team Volunteers Amsterdam, ontvang je een e-mail met een link voor het downloaden van de UEFA Volunteer-app. Bewaar deze e-mail met gegevens goed! Let op! Indien jij vorig jaar ook onderdeel was van het UEFA EURO 2020 Volunteer Programme, dan heb je deze gegevens vorig jaar al ontvangen. Je ontvangt dus niet opnieuw een e-mail met je inloggegevens en kunt inloggen met de gegevens van vorig jaar. Mocht je jouw wachtwoord vergeten zijn, klik dan op ‘Forgot my password’.

Wij vragen alle vrijwilligers om de app te downloaden. De Volunteer-app gaat veel gebruikt worden en is enorm belangrijk:

  • Je shifts* (inclusief tijden) zijn alléén hierin zichtbaar;
  • In- en uitchecken van je shifts tijdens het toernooi.

* Goed om te weten: in de Volunteer-app wordt gesproken over ‘missions’. Een mission is hetzelfde als een shift, dus de momenten waarop jij aan de slag gaat tijdens het toernooi.

Hoe werkt de UEFA Volunteer-app?

Hieronder is een stappenplan weergeven wat jou helpt bij het downloaden van de app en het gebruik ervan. Mocht je problemen hebben, neem dan contact met ons op via: ams.volunteer@euro2020.com.

Stap 1 – Kijk in de mailbox of jij de e-mail UEFA EURO 2020 TM Amsterdam Volunteer Programme – Volunteer Confirmation ontvangen hebt. Gefeliciteerd! Als je deze e-mail ontvangen hebt, betekent dit dat jouw accreditatie en uniform is aangevraagd. Indien je de mail nog niet ontvangen hebt, moet je nog even wachten tot jouw accreditatie en uniform wordt aangevraagd door Team Volunteers Amsterdam.

Stap 2 – Je ontvangt in een korte tijd een tweede e-mail met daarin jouw inloggegevens om in te loggen op de UEFA Volunteer-app. Let op! Deze gegevens zijn niet hetzelfde als jouw inloggegevens voor de Application Portal. Bewaar deze e-mail dus goed!

Stap 3 – Download de UEFA Volunteer-app op jouw telefoon. Je vindt de app door te zoeken op: UEFA V.app. De UEFA Volunteer-app is exclusief voor vrijwilligers van het UEFA EURO 2020 Volunteer Programme. De app is beschikbaar in de Apple Store en Google Play.

Stap 4 – Open de app en klik op de inlogknop. Log in met de inloggegevens uit de tweede e-mail (zie stap 2).

Stap 5 – Accepteer de Algemene Voorwaarden en activeer je meldingen en jouw locatie. Wij raden je aan om meldingen en locatie wel te activeren. Hierdoor ontvang je namelijk meldingen wanneer wij een wijziging of extra shift/mission voor jou hebben. Jouw locatie wordt gebruikt om in en uit te checken voor jouw shifts/missions. Voor de vrijwilligers die ervoor kiezen om hun locatie niet te activeren, is er een optie om tijdens het toernooi handmatig in te checken in het Volunteers Home.

Stap 6 – Wacht tot jouw missions zichtbaar zijn. Het kan zijn dat jouw missions nog niet zichtbaar zijn. Op het startscherm zie je dan staan: ‘We’re building your mission plan’. Dit betekent dat wij nog bezig zijn met het gereed maken van jouw missions. Je krijgt een melding (als je dit aan hebt staan) wanneer jouw missions erin staan.

Stap 7 – Zodra de planning gereed is, zie je alle datums en tijden staan onder ‘Upcoming missions’. Wij hebben zo goed mogelijk rekening gehouden met iedereen zijn wensen en beschikbaarheid.

Stap 8 – Gefeliciteerd! Als je zover bent gekomen, heb je alle stappen voldaan en ben je klaar om aan de slag te gaan voor UEFA EURO 2020! Houd je UEFA Volunteer-app in de gaten voor updates en eventuele wijzigingen in jouw missions. Deze kunnen t/m het einde van het toernooi plaatsvinden.

In – & uitchecken tijdens het toernooi

Op dit moment hoef je nog niet in te checken voor een mission. Dit doe je pas zodra je tijdens het toernooi in de buurt van de Johan Cruijff ArenA, IBC, Schiphol of het hotel bent.

Problemen met de V-App?

  • Onjuist wachtwoord
    • Klik op ‘Forgot my password’
    • Check of je het wachtwoord juist getypt hebt
    • Login als ‘External User’ niet als ‘UEFA staff’
    • Gebruik het e-mailadres waarop je de e-mail over je uniform/accreditatie hebt ontvangen
    • Gebruik niet je inloggegevens van de Applicant Portal
  • Wachtwoord reset, geen code ontvangen
    • Check je spam mailbox
    • Klik op ‘send code’ button
  • Wachtwoord reset, code werkt niet
    • Vraag een nieuwe code aan. Klik opnieuw op ‘send code’ button
    • Type de code opnieuw in

Mochten bovenstaande oplossing niet helpen, stuur dan een e-mail naar servicedesk@uefa.ch.